 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Antigna, Alexandre |
 |
 |
 |
 |
 |
Baudry, Paul |
 |
 |
 |
 |
 |
Bauernfeind, Gustav |
 |
 |
 |
 |
 |
Beckwith, James Carroll |
 |
 |
 |
 |
 |
Besnard, Albert |
 |
 |
 |
 |
 |
Boldini, Giovanni |
 |
 |
 |
 |
 |
Bouguereau, Sir Adolph William |
 |
 |
 |
 |
 |
Boulanger, Gustave |
 |
 |
 |
 |
 |
Bridgman, Frederick Arthur |
 |
 |
 |
 |
 |
Browne, Henriette |
 |
 |
 |
 |
 |
Cabanel, Alexandre |
 |
 |
 |
 |
 |
Chassériau, Theodore |
 |
 |
 |
 |
 |
Couture, Thomas |
 |
 |
 |
 |
 |
Coypel, Antoine |
 |
 |
 |
 |
 |
Debat-Ponsan, Edouard |
 |
 |
 |
 |
 |
Decamps, Alexandre-Gabriel |
 |
 |
 |
 |
 |
Delacroix, Eugène |
 |
 |
 |
 |
 |
Delaroche, Paul |
 |
 |
 |
 |
 |
Detaille, Édouard |
 |
 |
 |
 |
 |
Duran, Carolus- |
 |
 |
 |
 |
 |
Flameng, François |
 |
 |
 |
 |
 |
Frère, Charles-Théodore |
 |
 |
 |
 |
 |
Fromentin, Eugène |
 |
 |
 |
 |
 |
Gérôme, Jean-Léon |
 |
 |
 |
 |
 |
Gleyre, Charles |
 |
 |
 |
 |
 |
Goodall, Frederick |
 |
 |
 |
 |
 |
Hamon, Jean-Louis |
 |
 |
 |
 |
 |
Hansen, Constantin |
 |
 |
 |
 |
 |
Heilbuth, Ferdinand |
 |
 |
 |
 |
 |
Ingres, Jean Auguste Dominique |
 |
 |
 |
 |
 |
Ittenbach, Franz |
 |
 |
 |
 |
 |
Landelle, Charles |
 |
 |
 |
 |
 |
Lefèbvre, Jules-Joseph |
 |
 |
 |
 |
 |
Leutze, Emanuel Gottlieb |
 |
 |
 |
 |
 |
Lewis, John Frederick |
 |
 |
 |
 |
 |
Makart, Hans |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilhat, Prosper |
 |
 |
 |
 |
 |
Meissonier, Ernest |
 |
 |
 |
 |
 |
de Neuville, Alphonse-Marie-Adolphe |
 |
 |
 |
 |
 |
Robert-Fleury, Tony |
 |
 |
 |
 |
 |
Robert-Fleury, Joseph-Nicolas |
 |
 |
 |
 |
 |
Roberts, David |
 |
 |
 |
 |
 |
Rousseau, Henri Émilien |
 |
 |
 |
 |
 |
Scheffer, Ary |
 |
 |
 |
 |
 |
Schreyer, Adolf |
 |
 |
 |
 |
 |
Soulacroix, Fréderic |
 |
 |
 |
 |
 |
Vernet, Claude-Joseph |
 |
 |
 |
 |
 |
Weeks, Edwin Lord |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Díla: |
 |
 |
Použitá literatura: |
|
 |
 |
Pojem akademické umění se blízce váže k působení umělců na pařížské Academie des Beaux Arts v průběhu 19. století. Tato významná akademie vychovala mnoho význačných malířů, kteří se poté podíleli na dalším rozvíjení klasických malířských nauk. Akademie svými principy hluboce ovlivnila tradiční umění po celé Evropě především díky pořádání a spravování Salonů, které se prostřednictvím vystavovaných děl staly hlavním vodítkem pro tvorbu, která byla uznávána jak ostatními malíři, tak i celou veřejností.
Obrazy francouzských akademismů byly velmi ceněny sběrateli umění i obyčejnými návštěvníky Salónů. Průměrná návštěvnost Salónů v té době přesahovala padesáti tisíc návštěvníků.
Akademisté se vyznačovali vytříbeným stylem, kterého dosáhli pečlivým studiem technik a historických stylů. Zabývali se především klasickými tématy – s oblibou zobrazovali mytologická a historická témata, jež obvykle obohacovali o různá mravokárná poselství. Často zachycovali také ženy v různých historických dobách a situacích – jako Venuše, při koupání, v harémech a na trzích s otrokyněmi. Právě tato lehce erotická témata pak na výstavy Salónu lákala davy diváků všech společenských vrstev. Svými tématy a technikou se akademické umění takřka krylo s klasicismem.
Ne všem se však ideje a techniky akademistů zamlouvaly – navzdory jejich uhlazeným a mírně elitářským tradicím se začal rozvíjet nový umělecký směr romantismus a impresionismus.
Konečná verze – 30. 9. 2007
Všechny texty na webové stránce ArtMuseum.cz jsou chráněny autorskými právy. Pro povolení ke kopírování kontaktujte Martinu Glenn.
|
 |
|
 |
|
 |
 |
 |