 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Bierstadt, Albert |
 |
 |
 |
 |
 |
Bingham, George Caleb |
 |
 |
 |
 |
 |
Bricher, Alfred Thompson |
 |
 |
 |
 |
 |
Church, Frederic Edwin |
 |
 |
 |
 |
 |
Cropsey, Jasper Francis |
 |
 |
 |
 |
 |
Fairman, James |
 |
 |
 |
 |
 |
Gifford, Sanford Robinson |
 |
 |
 |
 |
 |
Heade, Martin Johnson |
 |
 |
 |
 |
 |
Kensett, John Frederick |
 |
 |
 |
 |
 |
Lane, Fitz Hugh |
 |
 |
 |
 |
 |
Martin, Homer Dodge |
 |
 |
 |
 |
 |
Moran, Thomas |
 |
 |
 |
 |
 |
Richards, William Trost |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Díla: |
 |
 |
Použitá literatura: |
|
 |
 |
Luminismus je výhradně americkou malířskou školou, byl jakousi neformální odnoží Hudson River School. Vyvíjel se v letech 1850 až 1870, nicméně nebyl žádným pevným sdružením umělců – spíše než pravidelná setkání a výstavy umělce této školy sdružovaly myšlenky a principy luminismu. Tyto principy nebyly nijak písemně formulovány a spíše se tradovaly na společných náhodných setkáních umělců. I pojmenování luminismus bylo vytvořeno dodatečně až na počátku 20. století, vlastně proto, aby se blíže definovala skupina umělců, kteří kromě stylu Hudson River School kladli ve svých obrazech důraz na světlo a jeho působení na atmosféru obrazu.
Luministé se na svých plátnech zabývali působením světla a světelnými efekty, s oblibou zachycovali poetickou atmosféru americké horské krajiny a moře. Jejich snahou bylo zachytit světlo na plátně tak, aby nebyly vidět žádné zřetelné tahy štětcem, které by jejich kompozice mohly narušovat. Toto je také jediný rozdíl, který luminismus odlišuje od impresionismu, který si naopak na znatelných tazích štětce zakládal. Luminismus předcházel francouzskému impresionismu, navzájem se však tyto umělecké směry nijak neovlivňovaly.
Konečná verze – 9. 10. 2007
Všechny texty na webové stránce ArtMuseum.cz jsou chráněny autorskými právy. Pro povolení ke kopírování kontaktujte Martinu Glenn.
|
 |
|
 |
|
 |
 |
 |