Martiny Glennové A | B | C | Č | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | Ř | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž  
ARTMUSEUM.CZ
Domovská stránka Umělecké směry Muzea a galerie
VYHLEDÁVÁNÍ
 
  Umělecké směry:  George Ault
Les artistes maudits  
Precisionismus  
Surrealismus  
Díla:
žádná díla nezadána
Související odkazy:
žádné odkazy nezadány
Použitá literatura:
Seznam použité literatury  
* 1891 - † 1948, USA, 

Americký malíř George Copeland Ault se narodil roku 1891 v Clevelandu ve státě Ohio v rodině majetného tiskaře. Když mu bylo osm let, přestěhovala se jeho rodina do Londýna do Anglie, kde chtěl jeho otec dále podnikat ve svém oboru. V Londýně Ault žil a studoval celých následujících dvanáct let – studoval umění na University College School, na Slade School, na London University Art Department a pak také na St. John's Wood Art School, kde také v roce 1908 uspořádal svou první významnou výstavu. Během svého pobytu v Anglii měl Ault rovněž příležitost cestovat, několikrát se vypravil za inspirací do Francie, kterou velmi obdivoval. V mnoha muzeích Londýna a Paříže Ault také kopíroval díla starých mistrů, čímž se bezpochyby zdokonalil ve svém stylu i technice.

Po svém návratu do Spojených států v roce 1911 si Ault brzy získal obdiv veřejnosti i kritiků, snad proto, že jeho práce byly na americké poměry velmi ovlivněny Francií, což nebylo na počátku století v Americe zase tak obvyklým jevem. V roce 1927 Ault uspořádal v Downtown Gallery v New Yorku svou první samostatnou výstavu, která byla přijata mimořádně příznivě. Ault této galerii zůstal věrný a pravidelně v ní vystavoval své aktuální práce.

Ault ve své tvorbě následoval především nauky precisionismu a surrealismu. Proslavily ho hlavně jeho noční výjevy, ve kterých dokázal mistrně zachytit samotu a každodenní krásu temného světa. Po svém návratu z Anglie se Ault zajímal o mnohé moderní styly, zaujal ho kubismus, surrealismus i americké lidové umění, nicméně nejbližší mu byla tvorba precisionistů, ve které dokázal uplatnit i všechny již zmíněné moderní styly. Ault se také často stýkal s precisionistou Charlesem Sheelerem, nicméně jeho názory na rozvoj tohoto stylu sdílel pouze částečně – Ault sice také obdivoval moderní průmyslové stavby, nicméně spíše než jako poctu moderní době je zobrazoval jako tajemná surrealistická zákoutí, do kterých vnášel svůj neklid a deprese.

Ve 20. letech 20. století byl Ault velmi vyhledávaným malířem, udržoval kontakty s mnoha pokrokovými obchodníky s uměním a jeho plátna se prodávala za stále vyšší a vyšší částky. Ve svém osobním životě však rozhodně spokojený nebyl a jeho deprese brzy začaly ovlivňovat také jeho vztahy s obchodníky s uměním a tím i jeho další umělecký rozvoj. Není divu – Aultova matka zemřela v psychiatrické léčebně, tři z jeho bratrů spáchali sebevraždu a když v roce 1929 zemřel jeho otec, ocitla se kdysi majetná Aultova rodina takřka na mizině. V této době se také začalo zásadně měnit Aultovo chování a stal se z něho neurotický a samotářský podivín a alkoholik – jednou dokonce takřka oslepl po tom, co vypil několik lahví metylalkoholu. Kvůli těmto osobním problémům a nevhodnému chování se od Aulta odklonilo mnoho jeho přátel a bohužel také obchodníků s uměním.

Aby Ault unikl svým problémům a nočním můrám, rozhodl se v roce 1939 se svou manželkou Louise přestěhovat do městečka Woodstock ve státě New York. Tam žil poměrně nuzným životem, se svou ženou si pronajímal pokoje, dokud je odtamtud nevyhodili kvůli jeho chování domácí, žil prakticky pouze z příjmů své ženy, která pracovala pro tamní noviny. Snad kvůli této nouzi a duševnímu strádání vytvořil Ault právě v této době svá nejlepší díla, která přímo vyzařují jeho pocity samoty a zoufalství. Bohužel veřejnost v této době nehledala na obrazech depresi, ale naději a oslavu amerického snu, a tak právě tyto výjimečné Aultovy obrazy stály v koutě jeho malířského pokoje a Ault se tak propadal do stále hlubších depresí.

Svým depresím Ault podlehl v prosinci roku 1948, kdy ve svých padesáti osmi letech spáchal sebevraždu.


Konečná verze – 16. 3. 2007

Všechny texty na webové stránce ArtMuseum.cz jsou chráněny autorskými právy. Pro povolení ke kopírování kontaktujte Martinu Glenn.

 visits since Dec 19, 2003

AMI
Facebook
Donate