Martiny Glennové A | B | C | Č | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | Ř | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž  
ARTMUSEUM.CZ
Domovská stránka Umělecké směry Muzea a galerie
VYHLEDÁVÁNÍ
 
  Umělecké směry:  Frederick Arthur Bridgman
Akademické umění a orientalismus  
Romantismus  
Díla:
Aicha, marocká žena
Kleopatra na terasách
Koupel
Mladá Maurka
Na dvoře
Prodavač pomerančů
Siesta
Sladké nicnedělání
Učení se z Koránu
Vyvádění koně ze stáje
Související odkazy:
žádné odkazy nezadány
Použitá literatura:
Seznam použité literatury  
* 1847 - † 1928, USA, Francie

Americký malíř Frederick Arthur Bridgman se narodil 10. listopadu roku 1847 v Tuskegee v Alabamě v rodině lékaře. Když mu byly tři roky, zemřel jeho otec, a tak se jeho matka rozhodla přestěhovat na východní pobřeží Spojených států, nejdříve do Bostonu a poté do New Yorku. Bridgman měl už jako malý chlapec velký kreslířský talent, a tak ho dala jeho matka do učení jako rytce do American Banknote Company, kde se mladý Bridgman učil rýt návrhy na bankovky. Bridgman se své rytecké práci věnoval pouze se zaujetím běžného zaměstnance, protože jeho opravdovou láskou bylo malování – kvůli tomu, aby stihl malovat ještě před odchodem do práce, vstával prý už ve čtyři hodiny ráno. Večer po práci pak šel rovnou do večerní školy – studoval malířství na Brooklyn Art Association a později také na National Academy of Design.

V roce 1865 Bridgman vystavoval svoje práce na Brooklyn Art Association, kde zaujaly širokou veřejnost a také skupinku několika brooklynských obchodníků, kteří se rozhodli sponzorovat Bridgmanovu cestu do Francie. Bridgman pak nějakou dobu pobýval v Pont-Aven, kde se stal členem skupinky tam žijících amerických malířů. Seznámil se tam s Robertem Wyliem, který byl jakýmsi jejich duchovním otcem a který Bridgmana inspiroval svou krajinářskou tvorbou natolik, že Bridgman dokonce nějakou dobu zvažoval, že by se sám stal krajinářem.

Na podzim roku 1866 se pak Bridgman nechal zapsat do ateliéru Jeana-Léona Gérôma v Paříži, kde studoval čtyři roky. Jeho přijetí do Gérômova ateliéru nebylo snadné, kapacita Gérômova ateliéru byla vždy plná, nicméně Bridgman byl přijat za přímluvy svého přítele Thomase Eakinse, který u Gérôma rovněž studoval. V Paříži měl Bridgman velké úspěchy, dokonce vystavoval na několika Salonech. Další významnou inspirací pro jeho tvorbu byl jeho pobyt v Alžíru, kde byl v letech 1872 a 1873. Do Alžíru se pak vracel téměř každou zimu jak za inspirací, tak se svou nemocnou ženou, které dělalo tamní klima dobře. Bridgman se nakonec rozhodl usadit v Paříži, která se stala jeho domovem téměř až do konce jeho života.

Bridgman slavil úspěchy jak ve Francii, tak i v Americe – celé čtyři stovky jeho obrazů byly dokonce vystaveny v prestižní Fifth Avenue Galleries v New Yorku. Bridgmanovy exotické scény sklízely jeden úspěch za druhým, nicméně Bridgman sám chtěl zkusit i jiné umělecké tendence, a tak nějakou dobu maloval také ve stylu symbolismu a namaloval rovněž několik zajímavých portrétů, nicméně nakonec se stejně vrátil ke svým osvědčeným exotickým, historickým a biblickým tématům.

V roce 1901 zemřela Bridgmanova manželka Florence (rozená Mott Bakerová), nicméně Bridgman se už o tři roky později znovu oženil s Američankou Marthe Yaegerovou. V roce 1907 se stal rytířem Čestné legie, což bylo ocenění, kterého si velmi vážil. Po první světové válce začala Bridgmanova obliba klesat, a tak se z drahého bytu na Boulevard Malesherbes v Paříži přestěhoval do městečka Lyons-la-Foręt v Normandii. Tam také v roce 1928 zcela zapomenut svými dávnými obdivovateli zemřel.


Konečná verze – 24. 3. 2007

Všechny texty na webové stránce ArtMuseum.cz jsou chráněny autorskými právy. Pro povolení ke kopírování kontaktujte Martinu Glenn.

 visits since Dec 19, 2003

AMI
Facebook
Donate