Martiny Glennové A | B | C | Č | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | Ř | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž  
ARTMUSEUM.CZ
Domovská stránka Umělecké směry Muzea a galerie
VYHLEDÁVÁNÍ
 
  Umělecké směry:  Reginald Marsh
Realismus  
Díla:
žádná díla nezadána
Související odkazy:
žádné odkazy nezadány
Použitá literatura:
Seznam použité literatury  
* 1898 - † 1954, USA, 

Americký umělec Reginald Marsh se narodil v roce 1898 v Paříži, kde v té době žili jeho rodiče – malíři Fred Dana Marsh a Alice Randallová. Když mu byly dva roky, jeho rodina se usadila v New Jersey. Po tom, co Marsh v roce 1920 ukončil svá studia na Yale, přestěhoval se do New Yorku, kde pracoval jako ilustrátor pro noviny The Daily News.

V New Yorku pak Marsh v letech 1927 a 1928 studoval umění na Art Students League, kde se seznámil s Kennethem Hayesem Millerem. Byl to právě Miller, který navrhl Marshovi, aby postavy ze svých kreseb učinil svým hlavním tématem v umění. Marsh se zpočátku k technice olejomalby stavěl značně skepticky, protože se mu zdálo, že by tím utrpěl jeho autentický kreslířský styl. Místo oleje se tedy zaměřil na akvarel, se kterým se mu už při prvních experimentech pracovalo výborně. Většina Marshových obrazů však byla namalována vaječnou temperou na sádrovém podkladu, která nabízela jeho kreslířskému talentu největší prostor. V roce 1930 se Marsh stal členem asociace Frank K. M. Rehn Galleries, se kterou vystavoval a těšil se uměleckému úspěchu a uznání kritiků až do své smrti v roce 1954.

Marsh se nejvíce proslavil svými obrazy New Yorku: maloval divadelní představení na Broadwayi, Coney Islandu, Bowery, biografy i nadzemní dráhu. Jeho nejoblíbenějším místem byl Coney Island, kde často skicoval a fotografoval různé postavy na pláži, které pro něj představovaly nekonečný zdroj a inspiraci anatomie, kompozice a póz. Po roce 1930 se Marsh zabýval nástěnnými malbami, ve kterých nejčastěji zachycoval lodi kotvící v zálivech u Manhattanu. V roce 1936 vytvořil dvě rozměrné malby ve Federal Building ve Washingtonu, D.C. a o několik málo měsíců později vytvořil nástropní malby pro budovu Custom House na Bowling Green v New Yorku, která byla právě postavena podle plánů známého architekta Casse Gilberta.

Kromě svých kreseb a maleb vytvářel Marsh také fotografie a grafiky, na kterých oproti kresbám a malbám pracoval pouze ve večerních hodinách ve svém ateliéru, jež se nacházel v devátém patře budovy č.1 na Union Square na Manhattanu.


Konečná verze – 21. 9. 2007

Všechny texty na webové stránce ArtMuseum.cz jsou chráněny autorskými právy. Pro povolení ke kopírování kontaktujte Martinu Glenn.

 visits since Dec 19, 2003

AMI
Facebook
Donate